100dagenopdefiets.reismee.nl

24 & 25/100 Lolo Hot Springs - Missoula en rustdag

Lolo Hot Springs - Missoula 61,4 km (tot. 1848,3 km) en 85 hm (tot. 15090 hm)
Ben blij dat ik gisteren heb besloten om door te fietsen, want de voorspellingen voor vandaag klopte. Het kwam vanochtend met bakken uit de lucht, en dat duurde tot een uur of 11. Ik heb rustig afgewacht tot het zou stoppen met regenen, voor vandaag stond er een korte rit op het programma, dus dat kon wel. Daarom kon ik uitgebreid "genieten" van een zeer karig ontbijt, maar gelukkig was de koffie prima. En dat gaf mij ook de gelegenheid om eens te gaan kijken waar ik vanavond zou gaan slapen, en niet alleen vanavond. Morgen neem ik een welverdiende rustdag, al zeg ik het zelf, en misschien wel twee. De rit van vandaag was een makkelijke, alleen maar naar beneden en wind in de rug. Alleen de route was, in vergelijking met voorgaande dagen, niet zo heel interessant. Highway 12 volgen en bij Lolo linksaf om naar Missoula te gaan, dit stukje van de route neem ik dinsdag of misschien woensdag weer om richting West Yellowstone te gaan. En in 2,5 uur was ik in Missoula, een middelgrote stad met ongeveer 70.000 inwoners, waarvan er een deel student zijn op dé Universiteit van Montana. Nog heel even een klein rondje gelopen, het ontbijt nog even overgedaan, wat boodschappen gehaald en vlak voor een hagelbui weer naar binnen. Morgen ga ik op de koffie bij de Adventure Cycling Association, via deze organisatie heb ik deze fietsreis verkregen. Daarnaast ga ik de gebruikelijke dingen doen op een rustdag; proberen uit te slapen, op mijn gebak ergens ontbijten, zoveel mogelijk van mijn kleding wassen, mijn fiets nakijken en een beetje rond banjeren door de stad. Maar alles op mijn gemak!!

Rustdag in Missoula.
Het is gelukt .... uitslapen op mijn rustdag. In de loop van de ochtend ben ik naar de Green Hanger gegaan, de laundry service, en mijn kleding gewassen. Wij kennen dat bijna niet meer, maar hier is het nog heel gebruikelijk. Het heeft wel wat, tientallen wasmachines en drogers, koffie met een muffin, free-wifi en met z'n allen wachten tot je was klaar is. Daarna uitgebreid gaan ontbijten, of ... gezien de tijd was het eigenlijk al gelijk de lunch. En begin van de middag ben ik naar de Adventure Cycling Association gegaan en werd daar leuk ontvangen. Kreeg een kleine rondleiding en uitleg over de organisatie, en nog de nodige tips voor de verdere reis. Na aanschaf van nog enkele routekaarten en een fietsshirt heb ik nog een tijdje staan praten met één van de medewerkers welke dezelfde route vorig jaar heeft gereden. Er staan mij nog heel wat mooie ritten te wachten toen ik zijn enthousiaste verhaal hoorde, ben ontzettend benieuwd. Ik heb dan ook besloten om het bij één rustdag te houden, heb nu al weer zin om verder te fietsen. Twee uur later ben ik wat gaan rondlopen door downtown Missoula, dat zijn enkele straten met brede wegen en heel veel eetgelegenheden. En wat mij hier ook weer opviel is het aantal daklozen wat ik zag rondlopen of in hun zelfgebouwde onderkomen zag zitten. Na nog ergens koffie te hebben gedronken, kwam ik langs een kleine fietsenwinkel en ben even naar binnen gegaan om wat rond te kijken. Raakte aan de praat met de eigenaar over mijn reis en ook nu weer een enthousiaste reactie. Toen ik vertelde dat ik mijn fiets nog moest nakijken zei hij dat hij dat ook wel wilde doen. Mijn fiets gehaald en hij is een uur bezig geweest, heeft deze gedeeltelijk uit elkaar en weer in elkaar gezet omdat er een kleine tik te horen was bij trappers. In de tussentijd hadden we het over van alles en nog wat met betrekking tot Nederland en Amerika, was gezellig. Omdat hij er geen geld voor wilde hebben, heb ik maar een bidon gekocht met zijn logo erop. In de tussentijd was het al weer 7 uur en tijd om te gaan eten. Wat doe je dan ..... bij het goed aangeschreven Indiase restaurant aan de overkant gaan eten, en de curry smaakte prima. Ergens tussendoor dit verhaal heb ik een slaapplaats voor morgen geregeld, heb het idee dat het een gezellige ervaring wordt. Maar ook een smakelijke ervaring .... er werd mij de vraag gesteld of ik wel eens Buffalo of Elk had gegeten..... Een leuke cliffhanger om het hierbij te houden voor vandaag.

Reacties

Reacties

truusdevries1948@gmail.com

PRACHTIG

Roel

Hoi Gert, wat een leuk verhaal weer en geweldig dat zo'n fietsenmaker je fiets heeft nagekeken. Ik geloof dat je je op die momenten toch wat minder eenzaam voelt hè!! Zo te lezen ben je weer goed uitgerust en kan je weer vol energie aan de volgende etappe beginnen. Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal en foto's. Doe voorzichtig !
Roel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!