100dagenopdefiets.reismee.nl

45 & 46/100 Pueblo - Larned - Hutchinson

Pueblo - Larned met de auto.
Kon niet echt op gang komen vanochtend, was er wel op tijd uit, maar ik kon het niet vinden. Voelde mij nog moe, het inpakken van de tassen wilde niet zoals ik het elke dag doe en ik vergat spullen in te pakken. Alles maar even laten liggen en eerst een ontbijtje met sterke koffie genomen, misschien zou dat wat verbeteren. Uiteindelijk is het mij toch gelukt om alles weer op de fiets te krijgen, en tegen half 9 ben ik opgestapt voor een nieuwe uitdaging deze reis. De bergen zijn in de verte nog net te zien, maar vanaf nu krijg ik voorlopig echt alleen maar lange rechte wegen te zien en voornamelijk vlak. Na een aantal kilometer fietste ik Pueblo uit en kwam op een drukke 2-baans weg. Dit was niet echt leuk, ook omdat de "shoulder" vol lag met stenen en andere troep van de storm van 2 dagen geleden. Na 15 kilometer zag ik bij een tankstation allemaal busjes staan van U-Haul, zag er verleidelijk uit en begon er gelijk wat te borrelen. Eerst maar een koffie genomen en gevraagd of de weg zo druk blijft zoals het er nu was. Waarschijnlijk had het antwoord mijn keus niet veranderd, de vermoeidheid heeft de doorslag gegeven. Ik had geen zin om in Pueblo te blijven, te moe om door te fietsen op deze drukke weg en ik moest toch kilometers maken. Ik heb de fietskaarten er nog eens bij gepakt om te kijken hoe de route verder gaat en te bepalen tot hoever ik met de auto zou gaan. Een kleine inschatting gemaakt en er blijven nog genoeg rechte lange wegen over als ik met de auto tot Larned in Kansas zou gaan. Alles achter in de bus geladen en ik ben gaan rijden, uuuuuren. Ik moet eerlijk zeggen dat het ook wel wat had om over die wegen te rijden, kilometers kaarsrecht en aan beide kanten grasland, landbouwgrond en een aantal boerderijen met koeien. En niet een paar koeien, maar duizenden koeien. Toen ik bij één van die boerderijen een foto wilde gaan maken kwam er net iemand aan. Deze man vertelde mij dat hij "maar" 15.000 koeien had en dat de echt grote boerderijen er 100.000 hebben rondlopen. Het was ook wel te ruiken dat met deze aantallen er veel mest wordt geproduceerd. Ook viel op dat bij elk dorp waar ik doorheen reed van die gigantisch grote witte silo's stonden, welke ik al kilometers daarvoor kon zien. Op een gegeven moment zag ik twee fietsers aankomen, bleken vader en zoon te zijn en van Texel te komen. Een tijdje met hen staan praten en elkaar verteld wat we nog tegen zullen komen, een onverwachte leuke ontmoeting. Maar uiteindelijk in Larned aangekomen, de bus ingeleverd en een bed voor vannacht gevonden. Een onverwachte wending van de dag, die ik zelf ook niet zag aankomen. Deze autorit heeft mij wat extra dagen opgeleverd waardoor ik weer iets meer speling heb, maar deze dag wil ik zo snel mogelijk afsluiten en gaan slapen.

Larned - Hutchinson 120,1km (tot. 3151,4 km) en 58 hm (tot. 23834 hm)
De vermoeidheid was er vanochtend nog steeds, beetje zelfde scenario als gisteren. Dingen door elkaar doen, daardoor bijna wat vergeten in te pakken, alleen kon ik nu geen ontbijt nemen. Gisteren werd mij verteld dat er een kleinschalig ontbijt zou zijn, ik vermoed omdat er nog één andere gast was, maar vanochtend stond er niets. Ik had geen zin in discussie, ook omdat ze niet echt vriendelijk waren, en ben direct weggegaan. Trouwens pas de eerste keer een mindere ervaring. Alleen het pompstation was open in het dorp, dus daar mijn koffie maar genomen en weer van die overheerlijke in plastic voorverpakte broodjes meegenomen. Ook het nodige water ingeslagen, want ook vandaag zouden de temperaturen behoorlijk oplopen en de eerste 90 kilometer zou er niets zijn. Tegen half 9 daar weg gefietst en ik had direct een behoorlijke tegenwind. Na een paar kilometer mocht ik linksaf, de tegenwind werd een zijwind en af en toe een heel klein beetje wind mee. Maar nu ging het echt beginnen ... de lange rechte vlakke wegen. Ik heb er de afgelopen weken wel een paar lange rechte wegen gehad, maar dan was het uitzicht op de bergen nog een prettige afleiding. De weg van vandaag was 80 kilometer kaarsrecht, zonder glooiing, heel weinig verkeer en geen berg te zien. Het enige wat ik te zien kreeg was landbouwgrond, een paar koeien, een enkel huis en daar tussendoor tientallen ja-knikkers. Gisteren had ik dit beeld ook wel gezien, maar toen ging het allemaal wat sneller aan mij voorbij. Ik begon het zelfs leuk te vinden, dat kwam mede omdat de stevige wind mij niet echt tegen zat. Moest soms wel even goed opletten als er weer zo'n rukwind van rechts kwam, maar de snelheid bleef toch nog boven de 20 km p/u. Inmiddels was de temperatuur al flink opgelopen, bleek tegen de 30°C te zijn geweest, waardoor de watervoorraad vrij snel slonk. Ik had bij elkaar ongeveer 4 liter water/cola/gatorade bij mij, maar de volgende keer gaat er nog meer mee. En de combinatie van warmte en zo'n eentonige weg deed mij wat wegdromen .... en dan zie ik kamelen in het hoge droge gras lopen!! Is dit echt of ben ik aan het hallucineren ...!! Even later zie ik ook nog een suïcidale schildpad midden op de weg, heb deze nog wat bedenktijd gegeven door hem weer terug naar af te brengen. Na een kleine kronkel in de weg kwam ik bij Nickerson, even een vers broodje eten met een ijskoude cola. Helaas ... alleen de supermarkt was open. Wel een ijskoude cola, maar het verse broodje werden bananen ... ook lekker. Toen ik daarvan aan het genieten was kwamen er uit tegengestelde richting 2 vol bepakte fietsen aan, bleken 2 Franstalige Canadezen te zijn die ook de Transamerica aan het rijden zijn. Ook nu weer ervaringen uitgewisseld en gehoord dat er voor mij nog genoeg afleiding aan komt. Het was inmiddels bijna 2 uur, en ik moest nu kiezen waar ik zou gaan slapen. Ga ik voor mijn rustdag nog 80 kilometer naar Newton fietsen, wat nog minimaal 4-5 uur betekent, of ga ik naar Hutchinson, wat ongeveer 20 kilometer buiten de route ligt. Maar waar vandaan ik via een andere weg wel weer op mijn route kan komen. Het goede gevoel was weer terug en daarmee wilde ik vandaag ook mee eindigen. Dat is gelukt, ondanks dat die 20 kilometer mij ook nog zo'n 2 uur heeft gekost, want ik moest rechtsaf naar Hutchinson. Ik blijf hier 2 nachten, vooral om wat rust te nemen, maar ook om mijn fiets na te laten kijken, want die nieuwe band wil op één of andere manier niet de juiste vorm aannemen. Maar ook om nieuwe zonnebrand en after-sun te kopen, het is bijna op. Zo fiets ik dik ingepakt tegen de kou en regen en nu wordt er voor morgen weer zo'n 28°C voorspelt, heel vervelend ...

Reacties

Reacties

werner

Geen foto's van je plastic broodjes? hahahaa

Lysette

Wat een mooi avontuur! Ik herken de dagen op reis dat je er gewoon even geen zin in hebt. Gelukkig komen er dan altijd weer mooie ontmoetingen (of schildpadden) op je pad die je dag maken. geniet ervan Gert! Je (lange langzame balende) ex mentor patiënt, we noemen geen namen, vraagt nog geregeld naar je. Goeie vent vindt hij je ;) Groetjes Lysette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!