100dagenopdefiets.reismee.nl

47 & 48/100 Rustdag en Hutchinson - Newton

Mijn rustdag in Hutchinson.
Wekker op half 9, wat lekker! Ik had het misschien nog wel wat langer kunnen volhouden, maar ik wilde toch ook even gaan ontbijten. Ik heb er tenslotte voor betaald hè! Maar ik wilde ook op tijd naar een fietsenzaak gaan om de achterband van mijn fiets na te laten kijken. Na enig speurwerk was deze vrij snel gevonden, met vriendelijke mensen die het wel wilde oplossen voor mij. Ik kon mijn fiets een paar uur later weer komen ophalen, dus maar even naar downtown Hutchinson. Deze plaats heeft iets meer dan 40.000 inwoners, en deze inwoners zijn verdeeld over een oppervlakte ter grootte van heel Amsterdam schat ik in. Van een echt centrum was geen sprake, veel winkels nog gesloten en heel veel panden definitief gesloten, er was dan ook niet heel veel te beleven. Ik heb daarom lekker in het zonnetje wat rondgelopen, ergens koffie met apple pie genomen en weer verder rond gewandeld. Toen ik mijn fiets weer kwam ophalen was het probleem opgelost zei de eigenaar. Maar toen hij de fiets pakte bleek dat toch niet helemaal het geval te zijn, band volledig plat. Band er vanaf gehaald, zat er toch weer een scheur in en oorzaak onbekend. Vermoedelijk was de nieuwe binnenband toch niet helemaal goed ... of helemáál niet goed. Een nieuw beschermlint aan de binnenkant van het wiel en een betere versie binnenband erom en het probleem lijkt opgelost te zijn. De 5 kilometer weer terug gefietst naar het hotel en onderweg nog zonnebrand gekocht, wat boodschappen gehaald voor vandaag en morgen en een nieuw oplaadsnoer met Amerikaanse stekker voor mijn tablet. Ik heb nog wat kleding gewassen, de kaart bekeken om te bepalen wat haalbaar is om morgen te fietsen en verder eigenlijk helemaal niets en ik vond het heerlijk. Een echte rustdag ....

Hutchinson - Newton 65,9 km (tot. 3217,3 km) en 52 hm (tot. 23886 hm)
Heb ik mij verslapen vanochtend, wekker uitgedrukt en pas om half 7 wakker geworden. Mijn plan was om er een lange dag van te maken met een flinke afstand, ik had tenslotte een rustdag gehad. Uiteindelijk een uur later op de fiets gestapt, de zon scheen al volop, korte broek en fietsshirt met korte mouwen, heerlijk. Omdat Hutchinson zo'n 15 kilometer buiten de route ligt, kon ik ervoor kiezen deze terug te fietsen of via highway 50 te gaan en bij Newton weer de route te vervolgen. De eerste kilometers naar het zuiden richting de highway was met een behoorlijke tegenwind, toen linksaf en 50 kilometer op een 4-baans weg. Wat nog niet eerder is gebeurt, is dat ik geen enkele foto heb genomen. Er was dan ook helemaal niets interessants te ontdekken op deze weg. Of het moet halverwege het pompstation zijn geweest welke ik gefotografeerd zou kunnen hebben. Of de man in spijkerbroek en hawaii-shirt waarmee ik in gesprek kwam, bleek de sheriff te zijn van Burrton, een dorp met 900 inwoners. Tegen half 12 kwam ik in Newton, veel later dan gepland en gehoopt, maar ja .... verslapen hè!! Het was nu weer kiezen ... of nu al stoppen ... of nog 120 kilometer doorfietsen, wat zeker nog 6-7 uur zou zijn, naar de eerstvolgende slaapmogelijkheid. Eerst maar even wat gaan eten en een afweging gaan maken. In deze afweging nam ik ook de opmerking van de sheriff mee, dat het in de loop van de middag zou gaan regenen en onweren. Ik had nog totaal geen zin om te stoppen, net iets meer dan 60 kilometer gefietst en nog geen 12 uur. Ik wilde doorgaan, maar nadat ik nog een klein stukje heb doorgefietst ben ik toch weer omgedraaid, te veel wind en ik zou ook nog kilometers met alleen maar tegenwind voor de boeg hebben. Balen, maar wel verstandig denk ik, en nu hopen dat het morgen beter wordt, alhoewel de voorspellingen dat niet aangeven. Morgenochtend afwachten .....

Reacties

Reacties

Roel

Hoi Gert, het is weer even geleden dat ik wat van mij heb laten horen, maar veel onderweg en dan geen WiFi hè!!! Maar ik volg je nog steeds en geniet van he verhalen en foto's. Ik las (en zag) dat je ook een gedeelte met een bus hebt afgelegd. Ook wel eens lekker hè!! Even een stukje in een auto afleggen. Je hebt ook weer veel leuke mensen mogen ontmoeten en prachtige foto's gemaakt. Zoals elke keer kijk ik weer uit naar het volgende verhaal en foto's !!
Doe voorzichtig en een veilig vervolg van je reis.
Roel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!