100dagenopdefiets.reismee.nl

96, 97 & 98/100 Binghamton - Hancock - Narrowsburg - Milford

Binghamton - Hancock 83,0 km (tot. 5921,2 km) en 1020 hm (tot. 40390 hm)
Niet verslapen, maar wel laat vertrokken, na half 10 begon ik aan wat ik dacht de 55 kilometer voor vandaag. Omdat ik mijn route gisteren wat heb aangepast, moest ik dat voor vandaag ook doen. Mijn navigatie had er weer een mooie route van gemaakt vandaag, alleen de verkeerde aantal kilometers getoond ...of misschien heb ik gewoon niet goed gekeken. Eerst nog even Mainstreet Binghamton doorgefietst en daarna de brug over de Susquehanna River genomen. Ik heb deze rivier zo'n 40 kilometer gevolgd, alleen ik had gehoopt er iets meer van te zien. De eerste kilometers fietste ik nog door de buitenwijken van Binghamton en daarna werd de rivier afgeschermd door kleine woonwijken en bedrijventerreinen bij Fivemile Point en Conklin. En de bedrijven waren alleen maar autosloperijen en custom build autogarages, met een aantal mooie exemplaren voor de deur. Even voorbij Corbettsville fietste ik Pennsylvania binnen, het werd ook wat groener en ook wat heuvelachtiger tot aan Hallstead, waar ik de rivier ook weer over ging. Nog heel even in Hallstead gekeken, aan de gebouwen is te zien dat het in een ver verleden welvarend is geweest, maar het is nu vergane glorie. De weg liep slingerend langs de rivier, maar waar nog steeds weinig van te zien was, ik zag alleen maar bomen. Bij Oakland, waar de crisis zo te zien ook heel hard heeft toegeslagen, ging ik voor de laatste keer de rivier over. Bij Lanesboro liet ik de rivier achter mij en vanaf daar begonnen ook de serieuzere beklimmingen. Waar ik tot aan Lanesboro nog regelmatig wat huizen tegen kwam werd het daarna steeds minder. Maar bij één van de enkele huizen kreeg ik weer eens een paar honden achter mij aan. Omdat dat al enige tijd geleden was, had ik mijn bear-spray in één van mijn tassen zitten, maar de Gatorade uit m'n bidon was ook deze keer voldoende. De volgende twee beklimmingen bij Starrucca en Starlight waren echt pittig, en dat in een heerlijk zonnetje zorgde ervoor dat de zweetdruppels in straaltjes van mij afliepen. In de afdalingen heb ik het redelijk rustig aan gedaan, want er zaten hier en daar behoorlijke gaten in de weg, welke ik soms met moeite heb kunnen ontwijken. Het laatste stuk was op een vrij drukke weg, en vlak voor Hancock moest ik de brug over de Delaware River over. En deze rivier ga ik de komende dagen volgen, hopelijk krijg ik hier meer van te zien.
PS. Intussen en-passant ook de 40.000 hoogtemeters gepasseerd!

Hancock - Narrowsburg 67,4 km (tot. 5988,6 km) en 1078 hm (tot. 41468 hm)
Ook vanochtend weer laat vertrokken en niet helemaal wetende wat mij te wachten zou staan, behalve dan het aantal kilometers, want daar had ik nu goed naar gekeken. Nadat ik bij McDonald's een ontbijtje had genomen, wat de eerste maar ook gelijk de laatste keer was, kon ik gelijk aan een klein klimmetje beginnen naar 'downtown' Hancock, één straat met een paar winkeltjes. Daar nog even wat extra drinken gekocht, want ook vandaag zouden de temperaturen weer behoorlijk gaan oplopen. Ik was er helemaal klaar voor, een heerlijk dagje fietsen langs de Delaware River. Zal het gelijk maar vertellen, ik heb de rivier in het begin, midden en einde van de route even gezien en verder af en toe een glimp door de bomen. Maar desalniettemin was het weer een prachtige rit, door de bossen over highway 97, een geliefde weg van veel motorrijders. De kronkelige weg en de hoogteverschillen waren voor de voornamelijk Harley Davindson's een ideaal parcours. Toen ik in het begin al de vele motoren zag wist ik dat het een zware dag vol beklimmingen zou worden. En na een kilometer of 4-5 begon het al gelijk, niet de zwaarste, maar wel de beklimming met het meeste hoogteverschil van vandaag. En binnen enkele minuten was ik zo enorm aan het zweten dat de zonnebrand op mijn ingesmeerde voorhoofd heerlijk in mijn ogen liep. De zonnebrand was er op een gegeven moment wel af, maar het zweten is niet opgehouden door de warmte en de vele beklimmingen. Maar bij de afdaling naar Long Eddy kon ik weer wat opdrogen, want bij snelheden boven de 60 km p/u gaat dat wel. Ik kreeg daarna nog wat heuvels naar Hankins en Callicoon, maar deze waren niet zo hoog en steil. Voordat ik aan de volgende pittige beklimming ben begonnen heb ik in Callicoon nog even wat energie getankt door middel van een BLT-wrap. Had liever een groot bord pasta genomen, maar dat was helaas niet te verkrijgen. Gevuld en voldaan weer op de fiets gestapt en ik kreeg een paar kilometer verder, op een mooi punt, de rivier weer te zien. Daar moest ik natuurlijk een aantal foto's van nemen, en dat moment kon ik ook gelijk even gebruiken om te drinken en de benen weer te ontspannen. Alhoewel ik moet zeggen dat mijn benen het nog steeds prima doen. In de ongeveer 30 kilometer naar Narrowsburg was er geen moment rust meer, het was alleen nog maar klimmen en dalen. En gelukkig had ik voldoende te drinken bij mij, want ik ben niets meer tegenkomen. Het waren alleen nog bossen, heuvels en motoren wat ik te zien kreeg. Ondanks dat het een zware rit was, kwam ik wel mooi op tijd in Narrowsburg aan om gedoucht en wel getuige te zijn van de '4th of July Parade'. Leuk om te zien hoe dat in zo'n klein dorp gevierd wordt en 's avonds met hier en daar wat vuurwerk wordt afgesloten.

Narrowsburg - Milford 73,1 km (tot. 6061,7 km) en 786 hm (tot. 42254 hm)
Om bij het einde van vandaag te beginnen, ik ben de 6.000 kilometer grens gepasseerd!! Yeahhhh!! Gisteravond had ik bedacht dat ik nog wel een nacht op deze plek wilde blijven, er zit een restaurant bij en een mooi terras met uitzicht. Ik heb nog een paar 'snipperdagen', en daar wilde ik er wel één van opmaken hier. Alleen wat ik toen nog niet wist was dat het gesloten zou zijn deze dagen. Dan maar mijn oorspronkelijke plan naar Port Jervis, en onderweg maar eens kijken of er nog iets leuks aan de rivier zou zijn. Ik mocht in ieder geval gelijk beginnen met een paar pittige beklimmingen, van rustig warmdraaien was geen sprake. Maar de zon zorgde er ook wel voor dat ik warm werd, want in de ochtend was de temperatuur al zeer aangenaam. De eerste 18 kilometer heb ik de Delaware River niet gezien en waren het alleen maar heuvels, auto's en naaldbomen. Maar vlak voor Lackawaxen kon ik de rivier beneden in het dal zien stromen en mocht ik ook gelijk daar naartoe gaan afdalen. In Lackawaxen ben ik gaan ontbijten, moest daarvoor eerst de rivier via een oude smalle brug over en kwam ook gelijk weer in Pennsylvania. Ik heb daar eens gevraagd of zij een leuke plek wisten aan het water. Ja, even verderop wat verscholen staat een leuk klein hotelletje aan het water vertelde ze. Ondanks dat ik pas zo'n 20 kilometer had gefietst, ben ik er toch even gaan vragen. Helemaal vol, en ik snap wel waarom, wat een mooie plek. Daarna was het wat klimmen en dalen door de bossen naar Barryville en een aantal kilometer verderop Pond Eddy, waar ik alleen bij deze plaatsjes dicht bij de rivier kwam. Bij Pond Eddy ben ik nog even wat gaan eten en veel drinken, want ook vandaag heb ik wel 3-4 liter gedronken. Daar kwam ik in gesprek met een man die daar zijn biertje in de bruine zak zat te drinken. Ook hem nog eens gevraagd, maar hij wist mij één hotel in Port Jervis te noemen, welke ik ook al kende, en een aantal buiten het centrum aan de snelweg. De route daar naartoe was prachtig, nadat ik eerst een paar kilometer moest klimmen, liep de weg slingerd langs een bergwand aan de ene kant en een steile afgrond aan de andere kant. Tot dan toe waren er niet heel veel fotomomenten geweest, maar het vrije uitzicht van bovenaf over de rivier was schitterend en goed voor de nodige foto's. Toen ik daarna bij het hotel in Port Jervis aankwam, zat dezelfde man van Pond Eddy er ook en weer aan een biertje. Hij vertelde daar net dat hij een fietser uit Nederland was tegengekomen die misschien eind van de middag bij hun zou komen voor een slaapplaats. Het was even gezellig en ik had daar wel willen overnachten, maar ook daar kreeg ik te horen dat het helemaal volgeboekt was. Van alle kanten werden er suggesties gedaan voor een slaapplek, ze hebben voor mij gebeld en uiteindelijk kwam de barkeepster met iets. Het was 12 kilometer verderop, maar wel een mooie plek en een leukere plek dan Pont Jervis zei ze. En ze heeft gelijk, ik had via de telefoon voor 2 nachten geboekt en toen ik hier kwam heb ik er 2 bijgedaan. Ik zit op loopafstand van Milford, op een kleinschalig complex met geschakelde huisjes en kan lekker op m'n 'porch' de binnentuin bekijken. Denk dat ik het wel ga uithouden, en nu maar hopen dat de weersvoorspellingen niet kloppen ...

Reacties

Reacties

truusdevries1948@gmail.com

Je maakt prachtige verslagen van je reis
Genieten xxx

Claudia

Geniet lekker van je paar rustdagen! Veel plezier!
Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!