100dagenopdefiets.reismee.nl

De "100dagenopdefiets" voorbereidingen .......

Hallooo,

Twee jaar geleden heb ik een fietsreis gemaakt naar Barcelona, omdat ik op dat moment een lang gekoesterde wens niet langer wilde uitstellen. Ik had gedacht dat dit éénmalig zou zijn, maar afgelopen jaar ben ik naar Rome gefietst.

En nu? .... nu zijn de voorbereidingen in volle gang voor mijn fietsreis van 100 dagen door Amerika en Canada. Ik ga beginnen aan de westkust in Portland (Oregon) en een groot gedeelte van de Transamerica bycicle trail fietsen en dan een gedeelte van de Underground railroad trail naar familie in Ontario, Canada. Om daarna de laatste kilometers te fietsen via de Niagara falls en te finishen in het centrum van New York, waar mijn fietsreis eindigt op de mooiste manier dat ik kan bedenken!!!

Dit is een iets andere voorbereiding dan mijn voorgaande fietsreizen, dat komt mede door de afstand, zo'n 7000 km, en door de duur, zo'n 100 dagen. Maar ook het gebruik van een tent, want de laatste keer dat ik in een tent heb gelegen is zo'n 35 jaar geleden. En daar komt dan nog bij dat het qua temperatuur ook behoorlijk kan verschillen. In het begin van de tocht, en dan met name in de Rocky Mountains, kunnen de temperaturen 's nachts dalen richting het vriespunt, en in het binnenland kunnen de temperaturen oplopen naar 35°C. Dus ...... wat moet ik allemaal regelen, wat neem ik mee ... en wat niet, en wat ik mee neem zo licht mogelijk en ......

Maar voordat de hele reis kan beginnen .... eerst een B2 visum aanvragen, done ..... de route uitstippelen en op mijn gps zetten, done ..... een ticket boeken, ook voor mijn fiets, done ..... alle benodigde kleding en spullen aanschaffen, voor zover niet aanwezig, bijna done ...... verzekeringen aanpassen, done ..... trainingskilometers maken, done ...... oefenen met de tent opzetten, done ...... enz. enz.

Ik ben er bijna klaar voor ...... en heb er ontzettend veel zin in!!!

Op 31 maart om 9.50 uur begint mijn reis vanaf Schiphol, en ik zal jullie dan zoveel mogelijk op de hoogte houden van al mijn belevenissen.


Leuk dat je met me meereist!

Groetjes,

Gert

Reacties

Reacties

Werner

Geweldig grote. Ben echt benieuwd naar de fotos en verhalen
Veel plezier en geluk onderweg

Roel

Geweldig Gert!! En aangezien ik niet achterop mag, zal ik je op deze manier volgen. Maar ik zie je nog voor je vertrekt !!

Truusdevries1948@gmail.com

Lieve Gert
Geniet er van
Ik volg graag je fantastische avontuur
Dikke knuffel x

Annemarieke van Rijn

Ha Gert, nu al enorme bewondering voor je, dat je deze reis gaat ondernemen. Geniet ervan en eigenlijk ben ik een beetje jaloers op je. Het lijkt mij in ieder geval geweldig om mee te maken. Ik ga je zeker volgen. Een hele goede reis toegewenst. Groetjes Annemarieke van Rijn

Elna

Lieve Gert, we leven met je mee... Succes en we hopen dat het weer een beetje mee zal zitten. Goede reis en we zien uit naar je verhalen. Liefs en dikke kus van ons.

Henny Gerritsen en Riet Hoogeveen.

Lieve Gert wat is dit een top prestatie en wat zal jij een hoop mooie dingen zien. Wij wensen jou heel veel mooie en gezonde kilometers toe. Heel veel groeten van ons.xx????????????????????????????????????????????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!