100dagenopdefiets.reismee.nl

2 & 3/100 Laatste voorbereidingen en Portland - Vernonia

Portland, de laatste voorbereidingen.
Maar voordat ik Portland achter mij liet, heb ik zaterdag daar nog wat dingen gekocht voor de reis. En daarnaast ook de toerist uitgehangen, er was veel te zien. Wat ik eerder al schreef zijn de zwervers, ook gisteren en vanochtend heb ik er honderden zien rondlopen of onder hun dekentje in portieken zien liggen. De meesten waren onder invloed van drank e/o drugs of zo gek als een deur. Maar het leek ook wel of de hele gothic scene in Portland aanwezig was, en daarnaast veel bikers met baarden ..... lange baarden ... ZZ Top types, schitterend om te zien. Die verscheidenheid merkte ik ook toen 's avonds een pizza ging eten, leuk tentje, leuke mensen, maar de muziek .... keiharde grunge en dergelijke!! Portland vond ik geen mooie stad, van wat ik gezien heb, maar wel een veelzijdigheid aan mensen.

Portland - Vernonia 82 kmen 990 hm
En dan vanochtend echt begonnen aan mijn lange fietsreis. Tot aan Astoria, waar de Transamerica trail begint, heb ik de route zelf in elkaar gezet. Na 5 kilometer dacht ik ...... dit was geen goed plan, had een andere weg moeten plannen. Mijn geplande route bracht mij de heuvel op, dat was steil maar fietsend nog te doen. Maar daarna een bospad op, leuk dacht ik nog de eerste meters. Echter toen moest ik afstappen, doordat het te steil en te modderig was, en kon ik mijn fiets 5 kilometer de berg opduwen. Kapot was ik toen ik uiteindelijk boven kwam. Toen ik daarna een keurig geplaveide weg op kwam was dat snel vergeten en kon ik genieten, kilometers heuvel op heuvel af door het bos. En wat mij verbaasde was dat ik op een gegeven moment, na ongeveer 30 kilometer, tot aan Vernonia grotendeels op fietspaden heb gereden. Tegen het middaguur kwam ik in North Plains, tijd om iets gaan eten, het "iets" was lekker, kan je alleen niet vertellen wat het nu precies was. Met een goed gevulde maag weer verder langs boerenland en de daarbij behorende typisch Amerikaanse huizen, houten bouw. En wat ik ook heel leuk vond waren de vele leuke reacties en enkele gesprekjes met de vele fietsers onderweg. En na iets meer dan 80 kilometer kwam ik in Vernonia, een klein plaatsje met veel restaurants en kroegen, en ook hier veel bikers met lange baarden, grappig!! En een slaapplaats was zo gevonden, de Ride Inn hotel, van hout, zoals bijna alle huizen die ik tot nu toe ben tegengekomen. De temperaturen overdag zijn zo'n graad of 8, inclusief geregeld een lekker zonnetje, is goed te doen. Maar de nachtelijke temperaturen dalen naar het vriespunt, dus m'n tent blijft nog even ingepakt!!

Reacties

Reacties

Roel

Dag Gert, fijn om te lezen dat de eerste fietsdag zonder problemen is verlopen. Dat je tent nog even ingepakt blijft staan is begrijpelijk met zulke temperaturen. Erg leuk om te lezen hoe het verloopt en ik kijk uit naar het volgende verhaal en foto's.
Geniet en doe voorzichtig !!!
Roel

Janny passchier

Ik zou maar gauw maken dat je weg komt in die plaatsen,met al die rare snuiters,met lange baarden.Die kom je niet graag in de donker tegen

Claudia

Zou het niet leuk zijn als jij je daar aanpast en ook je baard liefs staan voor drie maanden?????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!