100dagenopdefiets.reismee.nl

5 & 6/100 Astoria - Rockaway Beach - Neskowin

Astoria - Rockaway Beach 92,2 km (tot. 269,5 km) en 858 hm (tot. 2811 hm)
In Astoria wilde ik eens lekker uitslapen, wekker op 8.30 uur, vond dat ik dat verdient had na de survivaltocht van de dag ervoor. Maar helaas ..... de ogen gingen al om 7 uur open, toch blijven liggen en de route nog maar eens bekeken. Alhoewel ik geen idee had tot hoever ik zou gaan fietsen, wilde dat af laten hangen hoe lang m'n benen het zouden volhouden. Tegen een uur half 10 vertrokken en vlak voor dat ik Astoria uit reed nog wat eten en drinken ingeslagen. De buurtsuper stond naast zo'n trailer park, en daar liepen diverse types in de rondte die ik ook op m'n werk wel tegen kwam. Na vriendelijk afscheid genomen te hebben op weg naar de Pacific Ocean. De weg er naar toe was niet heel indrukwekkend, heuvelachtig en slingerend langs voornamelijk typisch Amerikaanse houten boerderijen, waarvan de meeste wel een opknapbeurt zouden kunnen gebruiken. Inmiddels voelde ik ook wat spetters, het viel mee, maar het was wel voor de rest van de dag. Maar dat kon de pret niet drukken .... want na zo'n 15 kilometer kwam ik bij Seaside, en daar was die hoor...... the Pacific Ocean, schitterend! En van daar uit naar Cannon Beach, wat beiden toeristen plaatsjes zijn, waar het ondanks het mindere weer behoorlijk druk was. Even buiten Cannon Beach stond ik even van het uitzicht te genieten, toen er een vrouw naar mij toe kwam. Ze vertelde dat ze zelf ook een fanatiek fietster was geweest en nu via "warmshowers" aan andere fietsers een slaapplek aanbood. Het zou een goedkope overnachting zijn geweest en waarschijnlijk gezellig, maar na net 50 kilometer vond ik het toch wat te vroeg om te stoppen. Dus maar weer door en op zoek naar een local eettentje waar geen toerist is te zien. Die kwam ik tegen in Arch Cape, een klein aggenebbis eettentje, pancakes met omelette, heerlijk! En met een volle maag verder langs de kust en genieten van de schitterende kliffen en mooie vergezichten. En voor dat ik er erg in had, alhoewel .... m'n benen begonnen al wel wat te protesteren, was ik in Rockaway Beach, Silver Sands Motel, klein kamertje, maar wel uitzicht op de zee. En 's avonds wat gegeten in een klein restaurant, begon de eigenaar ineens Nederlands tegen mij praten. Lang verhaal, maar zijn ouders kwamen uit Indonesië, was gezellig.

Rockaway Beach - Neskowin 100,1 km (369,6 km) en 822 hm (tot. 3633 hm)
En vanochtend ...... ja vanochtend ..... regen en nog eens regen .... van begin tot eind, 100 kilometer lang. Maar het is toch weer een mooie rit geworden, doorweekt en koud in Neskowin aangekomen, maar een warme douche en een prima chili burger, en we zijn er weer. De route liep via Garibaldi, naar Tillamook (wereldberoemd om zijn kaas), Netarts en Oretown naar Neskowin. En onderweg een aantal keer gaan wat gaan eten, onderwijl uitlekken en een beetje opwarmen. In dit gebied lopen honderden beekjes en riviertjes die uitkomen in de zee of de diverse baaien. In de baaien stond het water zeer laag waardoor er allerlei zandbanken te zien waren, was een mooi gezicht. Ik heb geen verstand van vissen, maar hier werd volop gebruik van gemaakt, maar het was sowieso duidelijk dat dit gebied voornamelijk om de visserij draait. En dit alles gepaard gaande met enkele pittige klimmetjes, fantastische uitzichten naar zowel de zee als de mistbanken in de bergen, en een aantal leuke ontmoetingen, maakte het toch weer mooie ervaring. Zeker nadat iemand een foto wilde maken van mij op m'n fiets, hahaha!!


Reacties

Reacties

Roel

Hoi Gert, weer een mooie maar vast ook weer een zware rit geweest gezien het weer. Ook leuk om te lezen dat je veel mensen ontmoet die spontaan een praatje met je beginnen. Ook weer mooie foto's! Maar ze stralen gewoon de kou af.
Goede nachtrust, morgen weer een veilige rit en tot gauw!!
Roel

Werner

Grote wat gave reisverhalen. respect hoor. bedankt dat wij mee mogen genieten.

Janny Passchier

Ik leef met je mee,in Amerika hebben ze toch nog mylen?Ik geloof als ik het wel hebt ,is een myle geen 16 km?

Gert

Het is ook constant omrekenen tante Janny, de afstanden op de verkeersborden x 1,6 km, maar dat went wel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!