100dagenopdefiets.reismee.nl

9 &10/100 Salem - Springfield - Blue River

Salem - Springfield 125,8 km (604,3 km) en 532 hm 4957 hm)
Wijdt er maar één zin aan, ik heb m'n nieuwe regenjas een aantal keer aan- en uitgetrokken vandaag, is een goede aankoop geweest. Salem mocht ik verlaten via de 10 heuvelenweg, was lekker beginnen na m'n rustdag. Was nog wel even naar de juiste weg zoeken, omdat het hotel een behoorlijk eind van de route lag. Maar hier en daar even vragen en gelukkig niet alle adviezen opgevolgd, kwam ik in Independence weer op het juiste spoor. Een leuk klein plaatsje waar ik gelijk maar een opwarm koffie en ontbijtje heb genomen. En van daaruit in een bijna rechte streep richting het zuiden, een redelijk vlakke weg langs voornamelijk graslanden. In de buurt Lewisburg, bij een leuk klein tankstationnetje, waar je nog geholpen wordt en ook gelijk al je boodschappen zou kunnen halen, nog maar een koffie genomen, omdat .....! Na een korte, maar pittige klim kwam ik via Corvallis in de buurt van Peoria, en daar zag ik hem zitten ... op zijn veranda ... aan het bier. Vond dat zo'n mooi plaatje dat ik ben omgekeerd en heb gevraagd of ik een foto van hem mocht maken. Was geen probleem zei hij, en begon meteen te vertellen dat hij een kunstenaar is en dat ik zijn werk aan de overkant van de weg wel even mocht bekijken. Van allerlei schroot maakt hij kunst zoals hij het noemt, ik vermoed dat hij er niet rijk van zal worden. Maar het was weer een leuke ontmoeting. Naar Eugene was het nog 15 tot 20 mijl vertelde hij, mooi ... dan zou ik in Springfield er rond de 100 kilometer op hebben zitten, en dat was ook mijn berekening. Waarschijnlijk door het teveel aan alcohol is zijn inschattingsvermogen wat aangetast, want bij Harrisburg zat ik al op de 100. Omdat het toch nog wel lekker ging, toch maar verder gefietst en in Springfield een slaapplek gevonden. Iets meer kilometers dan ik gepland had, maar dan fiets ik morgen wel iets minder.

Springfield - Blue River 80 km (tot. 684,3) en 285 hm (tot. 5242 hm)
Het blijft toch leuk al die verschillende ontmoetingen! Het is soms een beetje passen en meten om een slaapplaats binnen een haalbare afstand te vinden, mede omdat de nachten nog te nat en te koud zijn om de tent te gebruiken. En omdat het vandaag een relatief vlakke en redelijk korte rit zou worden, ben ik wat later vertrokken. Mijn navigatie had ik vandaag eigenlijk niet nodig, een paar keer links- en rechtsaf om Springfield uit te fietsen en kort daarna highway 126 op en de snelstromende McKenzie River stroomopwaarts blijven volgen. Ik ga nu het platteland verlaten en langs dennenbossen richting de bergen. Bij Waterville een ontbijtje genomen, en dat dacht de hele omgeving waarschijnlijk, druk!! En weer verder, in de verte zijn de eerste besneeuwde bergtoppen te zien, blijft een mooi gezicht. Bij Vida nog wat extra drinken gekocht bij klein tankstation, toen werd ik aangesproken door een jongen vanuit een auto, hij was benieuwd waar ik naar toe ging en ik raakte in gesprek met hem. Toen ik wat dichter bij de auto kwam zag ik dat de bestuurder druk bezig was met een waterpijp. Of ik ook wilde, "thanks, but no thanks", okay zei hij, en hij ging vrolijk verder. En direct daarna de volgende geïnteresseerde, een vriendelijke man die direct mijn fiets ging bekijken, hij was onder de indruk zei hij. Hele verhalen had hij, had zelf ook veel gefietst, en was benieuwd naar mijn route. Na een leuk gesprek verder over de slingerende weg waar in de buurt van Nimrod een aantal mannen aan vliegvissen waren, dat het touwtje niet in de knoop gaat verbaasde mij. In Blue River maar even gevraagd waar ik Harbick's Country Inn kon vinden, nog 6 mijl verderop vertelde een gezellige dikkerd. Ze bleef gelijk maar praten en vertelde dat zij het enige winkeltje had in het gehucht, er was inderdaad ook verder niets te zien of beleven. Bij mijn slaapplaats voor vannacht is verder ook niets meer dan aan de overkant een restaurant en een tankstation. Kan ik mooi op tijd gaan slapen en goed uitrusten, want als ik het goed heb komt er morgen een serieuze beklimming. Maar wat ook nog wel vermeldingswaardig is ..... geen druppel regen en regelmatig een heerlijk zonnetje!!

Wil ook iedereen bedanken voor de reacties, leuk om te lezen!

Reacties

Reacties

Roel

Hoi Gert, je eerste rustdag van deze reis. Ik hoop dat het je goed heeft gedaan. Heb je nog iets gedaan op je rustdag? Want daar vermeld je niets over. Maar misschien was het ook niets meer dan een rustdag.......
Weer leuk om te lezen dat je de meest uiteenlopende figuren ontmoet en daar een praatje mee maakt. Maar ik had wel even een heis van die waterpijp genomen, op z'n kop fietsen moet je ook een keer meegemaakt hebben hahaha.
Gert, geniet van je volgende trip, doe voorzichtig en ik kijk weer uit naar het volgende verslag met bijhorende foto's ......
Roel

Janny Passchier.

Een heel goede beschrijving,wat is een watwer pijp? Ik vertrouw het niet erg,kijk maar goed uit,je komt alle soorten mensen tegen,wij hebben die hier in dorp ook,een heel apartment building met jongelui drug gebruik,en wat er bij hoort.Te lui om te werken,stelen gaat gemakkelijker.Onze buur z;n truck gestolen,maar ze konden het dorp niet uit,want de benzene tank was bijna leeg.

werner

vet cool dude die waterpijp hahahaahahahahaah.
thnx buddy dat wij mee mogen leven met je. x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!