100dagenopdefiets.reismee.nl

60, 61 & 62/100 Rustdag en Carbondale - Galconda - Marion - Owensboro

Rustdag in Carbondale.
In de afgelopen dagen is de batterij heel langzaam aan leeggelopen, zowel fysiek als mentaal. Het één heeft ongetwijfeld met het ander te maken, en daarom was de rustdag ook hard nodig. Helaas voldeed het hotel niet helemaal aan de verwachtingen, en dat hielp niet echt om de batterij weer helemaal op te laden. Ik heb geprobeerd om uit te slapen, maar om 6 uur gingen de ogen al weer open. Toch maar blijven liggen en om half 10 gaan ontbijten. Daarna naar de laundromat en de nodige kleding weer gewassen. Tijdens het uur dat ik daar zat te wachten kwam ik in gesprek met een echtpaar dat ook bezig is aan de Transamerica trail, maar dan de andere kant op. Ook zij hadden een rustdag en vertelde dat ze door de vermoeidheid soms niet meer wisten waar ze 's-ochtends gestart waren. Oh gelukkig, ik ben niet de enige! Het weer was niet uitnodigend om de paar kilometer naar downtown Carbondale te fietsen, heel veel wind en donkere wolken. Dan maar naar de shoppingmall tegenover het hotel waar je in kon verdwalen. Dit was niet echt mijn dag!

Carbondale - Galconda 109,8 km (tot. 4344,9 km) en 1201 hm (tot. 31679 hm)
Memorial Day! Nog niet uitgerust, maar ik vond het heerlijk om weer op m'n fiets te zitten. En in tegenstelling tot de afgelopen dagen was het bijna windstil en met nauwelijks een wolkje aan de lucht was het al vroeg behoorlijk warm. De temperatuur liep in de loop van de dag op naar ongeveer 30°C. En dat met de nodige heuvels was het weer behoorlijk zweten. De route van vandaag ging voor het grootste gedeelte over rustige weggetjes langs boerenland. Het was niet een heel vernieuwende route vandaag, maar wel een relaxte weg om te fietsen, en dat was gezien mijn vermoeidheid lekker. De slingerende weg bracht mij na 55 kilometer naar Goreville, waar ik bij het lokale pompstation annex restaurant een uitstekend klaargemaakte "huge omelette" heb gegeten. Op de weg daarna ben ik weer een aantal fietsers tegenkomen, waarvan een Engelsman die de hele Transamerica-trail in 50-60 dagen wil gaan doen. Het fietsen was voor hem ook een training voor de triatlon van Almere in september. En een paar kilometer voor Galconda stopte er een auto voor mij, en de bestuurder zei dat ik wel even mocht uitrusten op zijn veranda bij zijn huis een paar honderd meter verderop. Maar omdat ik bijna op de plaats van bestemming was heb ik vriendelijk bedankt voor de uitnodiging. Toen ik hem verteld had dat ik uit Nederland kwam, had hij nog wel een vraag. Hij had gehoord dat de boeren in Nederland moeite hadden om het hooi van het land te krijgen. Ik moest hem het antwoord schuldig blijven. De hele rit ging ondanks de nog steeds vermoeide benen en toch weer de nodige hoogtemeters best wel redelijk. Maar ik ga wel eens goed nadenken hoe ik het verder ga aanpakken, in ieder geval meer rust inbouwen.

Galconda - Marion - Owensboro 62,2 km (tot. 4407,1 km) en 741 hm (tot. 32420 hm)
Weer lekker vroeg wakker en gezien er in dit onderkomen verder niets was ben ik al om 7 uur gaan fietsen. Vannacht heeft het weer behoorlijk geregend, en toen ik vertrok was het behoorlijk mistig. Maar de zon zorgde ervoor dat de mist vrij snel was verdwenen, maar ik kreeg er zweetdruppels op mijn voorhoofd voor terug. Dat kwam ook door de hoogtemeters die ik moest maken, maar het was ook een beetje angstzweet. De eerste 30 kilometer tot Elizabethtown was het klimmen en dalen op een drukke weg met veel vrachtverkeer. En omdat er geen "shoulders" waren ben ik uit voorzorg een aantal keer de kant ingegaan toen ze wel heel dicht voorbij kwamen. Maar nadat ik langs de Ohio River in het zonnetje even ben bijgekomen, mocht ik verder over een zeer rustige bosweg richting Cave-in-Rock. Dit was echt een hele mooie weg om te fietsen, wel met enkele zeer pittige klimmetjes, maar heerlijk rustig. Bij Cave-in-Rock ben ik gaan ontbijten, en daar kwam ik ook de eerste van een hele groep fietsers tegen. Zij fietsten met gids en bagage vervoer de Transamerica trail van oost naar west. En nadat ik van een goed ontbijt had genoten, kon ik direct met de pont de Ohio River over en was in Kentucky. Het was toen nog bijna 20 kilometer naar Marion langs voornamelijk landbouwgrond. En bij Marion was het punt waarop ik van de Transamerica bycicle trail over ga op de Underground Railroad trail. Alleen heb ik de kaarten pas vanaf Owensboro, zo'n 130 kilometer van Marion. Mede door het ontbreken van de kaarten en informatie over het stuk Marion - Owensboro, en omdat ik er voor gekozen heb om het een aantal dagen rustig aan te doen, heb ik dit overbrugt met de auto.

Reacties

Reacties

truusdevries1948@gmail.com

Spannend en hopelijk kan je een beetje uitrusten de komende dagen

Wtc

Rustig aan vriend,meer rust doet wonderen

jenny

Doe het inderdaad wat rustiger aan ? Het is volgens mij ook nog de bedoeling dat je kan genieten ?

Roel

Hoi Gert, wat vervelend dat je er even doorheen zit. Allemaal heel natuurlijk en eerlijk gezegd vroeg ik mij al af wanneer dit moment zou komen. Want het is nogal wat om zolang op jezelf aangewezen zijn in een vreemd land en dan zo'n top prestatie leveren. Echt heel veel bewondering en respect en ik weet zeker dat je er bovenop komt. Mocht je behoefte hebben om te bellen, kan altijd en ook s' nachts!!
Gert hou vol, die voorzichtig en ik kijk weer uit naar het volgende verhaal.
Roel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!