100dagenopdefiets.reismee.nl

63 & 64/100 Owensboro - Lewisport - Brandenburg

Owensboro - Lewisport 61,7 km (tot. 4468,8 km) en 236 hm (tot. 32656 hm)
Kán ik lekker uitslapen ... ben ik weer om 6 uur wakker ... zou ik het verleerd zijn? Maar toch gewoon rustig aan gedaan, ik had voor vandaag een korte afstand gepland. Na een voor mijn doen uitgebreid ontbijt ben ik rond half 10 op de fiets gestapt. Ik ben eerst naar downtown Owensboro gefietst, voordat ik echt aan de eerste kilometers van de Underground Railroad trail zou begonnen. Na wat rondgefietst en gekeken te hebben wilde ik toch ook weer de drukte zo snel mogelijk verlaten. Het was even zoeken naar het juiste spoor, maar toen ik dat gevonden had reed ik op een fietspad. Een echt fietspad, enkele kilometers door een park, ongekend en hier nog niet eerder meegemaakt. En op het eind daarvan kwam ik eerst in een villa wijk en daarna langs nog wat grotere huizen met prachtig onderhouden tuinen. Maar wat ik hier wel apart vind, is dat de meeste huizen geen enkele tuinafscheiding hebben en dus geen enkele privacy. En heel langzaam fietste ik de bewoonde wereld uit en kwam weer in het boerenland, en dan met name de maïsvelden. De wegen waren nog wel wat glooiend, maar niet zoals in de weken hiervoor. En de laatste kilometers gingen zelfs weer over het platteland. Maar voordat ik daar aan mocht beginnen moest ik eerst door Thruston, Yelvington en Maceo. En bij elke plaats ben ik wat gaan drinken, want ook vandaag liepen de temperaturen op tot 30°C. Ik heb het al vaker gezegd, maar ook nu wordt ik weer diverse keren aangesproken door mensen die geïnteresseerd zijn in mijn fietsreis. Het blijven leuke ontmoetingen! De laatste 25 kilometer naar Lewisport was vlak, klein beetje wind mee en langs nog meer maïsvelden, heerlijk fietsen. En het wordt feest in Lewisport, het volledige centrum was afgezet, en de voorbereidingen voor de kermis waren in volle gang. Ik was lekker vroeg bij het hotel ... met buitenzwembadje ... dus 3x raden wat ik heb gedaan, juist ... even plonsen en lekker relaxen in de zon!! En later naar een schitterende zonsondergang gekeken!

Lewisport - Brandenburg 109,3 km (tot. 4578,1 km) en 918 hm (tot. 33574 hm)
Het feest was om half 8 nog niet begonnen in Lewisport, en ik kon er helaas ook niet op wachten. Vandaag was de Ohio River de rode draad in de route, en dat zal ook in de komende dagen het geval zijn. De 20 kilometer tot aan Hawesville was vlak en liep langs diverse grote industriegebieden aan de rivier. Niet het mooiste gedeelte, maar het was wel makkelijk fietsen. Vanaf Hawesville was het af en toe wat klimmen, maar eigenlijk was het de hele route heel gemoedelijk fietsen. Het was afwisselend langs boerenland, dan weer door een mooi bosgebied of een stukje langs de slingerende rivier. Vlak voor Cloverport heb ik uitkijkend over de rivier nog even wat gegeten, biscuit and gravy. Want na Cloverport, waar trouwens een paar aardige optrekjes staan, zou ik niets meer tegenkomen. En dat was ook de laatste plaats tot aan Brandenburg waar nog iets meer was dan alleen een paar huizen. Op de weg naar Holt en Stephensport ben ik enkele boerderijen tegenkomen en tientallen om- en uitgebouwde sta-caravans, en voor vandaag afscheid genomen van de rivier. En daarna was er nog één venijnig klimmetje en was het verder fietsen langs alleen nog maar wat landbouw, grasland en hier en daar een koe. En dan kom ik bij Payneville, te klein om het een dorp te noemen, wat één groot gazon is waar enkele huizen op staan en allemaal zonder omheining. De laatste paar kilometers naar de buitenrand van Brandenburg, waar mijn slaapplaats voor vannacht is, was over de "shoulders" van een drukke weg. Al met al ging het vandaag wel weer lekker, zowel fysiek als mentaal, alhoewel het volle genieten nog niet terug is. Maar dat heeft ook met de omgeving te maken, en misschien ben ik wel iets te verwend met wat ik in de Rocky Mountains heb gezien. Ik ga nog eens goed nadenken of ik het één en ander ga veranderen in mijn reis, wordt vervolgd ...

Reacties

Reacties

Claudia

Hoi Gert, fijn om te lezen dat je weer wat bijgekomen bent en dat de wegen wat vriendelijk waren voor je op het juiste moment! Dit is het mooie van je reis dat je iedere dag kunt bekijken hoe of wat en hem eventueel aanpassen.mhet is en blijft een belevenis! Dikke kus ????

Jenny

Hoi Gert, Jammer dat je jezelf zo weinig rust gunt om te genieten van al die mensen die interesse hebben voor jou en je reis :-). Het lijkt me dat je dan veel meer van je trip kan genieten :-) Maar wie ben ik ? Een fijne reis nog :-) gr. Jenny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!