100dagenopdefiets.reismee.nl

67 & 68/100 Adrian - Belleville - Roseville

Adrian - Belleville 105,7 km (tot. 4769,5 km) en 424 hm (tot. 34787 hm)
Allereerst wil ik beginnen te zeggen dat ik veel steun heb aan de berichten die ik heb ontvangen, dank jullie wel. Het helpt mij om de knop weer om te zetten en verder te gaan met mijn onvergetelijke reis. En mede daarom heb ik vandaag een lekkere rit gehad! Het had vannacht weer behoorlijk geregend en toen ik om half 8 wilde vertrekken was het nog niet helemaal droog. Daarom maar een extra boterhammetje gegeten en wat later vertrokken. In Adrian was bijna iedereen nog in diepe rust, op enkele tientallen na, die liepen in de weg op het fietspad in het park. Ja, ik had weer een fietspad door het bos van zo'n 10 kilometer lang, en dat zou niet de laatste zijn vandaag. Dat was lekker beginnen, ondanks dat het weer licht begon te regenen. Dat waren niet de voorspellingen voor vandaag, het zou rond 2 uur in de buurt van Belleville gaan regenen en onweren. Het was niet zo erg dat het regenpak aan moest, maar op een gegeven moment wordt je toch echt nat. Na een uurtje fietsen kwam ik in Tecumseh, maar ook daar was nog niet veel leven waar te nemen. En daarom was ik bijna een kleine bakkerij voorbij gereden. Bleek van een jong stel te zijn, pas enkele weken open, maar de mensen die wel wakker waren wisten het al te vinden, het was een komen en gaan. Ik heb daar een paar verse croissantjes gegeten met een koffie en raakte weer aan de praat met enkele mensen, gezellig. Daarna was het iets meer dan 30 kilometer langs boerderijen en huizen naar Saline. En dat was een leuk klein stadje, waar ook nog de nodige historie was te zien. Maar ik heb daar ook nog even staan kijken bij een jeugd base-ball toernooi, met de nodige ouders er omheen. En 15 kilometer verder kwam ik in Ann Arbor, dé universiteitsstad van Michigan als ik de borden moet geloven. Maar ook een hele drukke stad met veel historische gebouwen, waaronder ook diverse oude universiteitsgebouwen. Ik had er wel iets langer willen rondkijken, maar gezien de slechte weersvoorspellingen en de tijd ben ik voor de zekerheid doorgefietst. En via enkele sportvelden kwam ik op het 2e fietspad van vandaag, ongeveer 6 kilometer lang, wat een luxe. Deze liep langs de Huron River waar volop gevist en gekayakt werd. En bij Ypsilanti kwam ik bij het Ford Lake, waar wel wat geld zit aan de huizen te zien, en waar uiteraard ook een mooie golfbaan bijhoort. In de laatste kilometers naar Belleville kwam ik een Fransman tegen die aan zijn laatste fietsdag bezig was. We waren zo druk aan het praten dat ik mijn afslag naar het hotel voorbij reed, en dus 5 kilometer extra mocht fietsen. Maar in 25°C en met een strakblauwe lucht was dat geen straf. En de voorspellingen? er was geen regendruppel te zien en al helemáál geen onweer, en dat bleef zo tot laat in de avond.

Belleville - Roseville 95,2 km (tot. 4864,7 km) en 122 hm (tot. 34909 hm)
En ook vannacht is het droog gebleven, maar de temperatuur is wel behoorlijk gezakt en ik heb ook weinig zon gezien vandaag. De eerste kilometers waren bekend, want die had ik gisteren ook gefietst. Daarna kwam ik over een slechte weg langs wat kleine industrie en wat later bij het vliegveld van Detroit. En daar werd ik ingehaald door een man op een racefiets, hij was aan het trainen voor een triatlon. Ik heb een tijdje staan praten met Bob, ook hij vond mijn fietsreis een mooi verhaal. En ook nu weer staat mijn foto op iemands facebook, haha. De volgende 16 kilometer was één lange rechte slechte drukke weg tot Wyandotte, een klein plaatsje aan de Detroit River. Daar heb ik nog wat gegeten, met als gevolg dat ik even later nog even snel bij de KFC naar binnen moest, en dat was niet om te eten. Opgelucht kon ik verder, nog steeds over een slechte weg, en waar ik soms zat te stuiteren op m'n fiets. Ik kwam nu steeds dichter bij Detroit, en de buitenwijken waren niet het mooiste gedeelte. En zoals Bob mij al had verteld was er daar geen reden om te stoppen. Tot vlak voor downtown Detroit was het een aaneenschakeling van dichtgetimmerde panden, liquor-stores met tralies voor de ramen en niet de meest frisse figuren op straat. Dit was voor het eerst dat ik mij niet prettig voelde, en geen foto's heb genomen waar ik het eigenlijk wel had willen doen. Hoe dichter bij het centrum werd het wel iets beter, nog steeds veel achterstallig onderhoud, maar vanaf daar heb ik wel wat foto's genomen. Ik kwam rond het middaguur in het centrum aan, en het kantoorpersoneel was aan het lunchen of ging lunchen, wat een drukte. Ook in het centrum veel verpauperde panden gezien, te midden van nieuwe luxe kantoorpanden, en met wat ik gezien heb maakte het voor mij geen plek om heel lang te blijven. Heb nog wel even rondgekeken, maar ik geloof ... of eigenlijk ... ik weet wel zeker dat dit niet een stad is waar ik nog een keer naar toe wil. Daarom al weer vrij snel, via de Griekse wijk de stad verlaten. En een paar kilometer buiten de stad kreeg ik een totaal andere wereld te zien. De Detroit River ging bij Grosse Pt. Park over in Lake St. Claire, en vanaf daar het tegenovergestelde van verpaupering. Wat een schitterende huizen heb ik gezien, met uitzicht over het meer en allemaal net even zo mooi aangelegde tuinen waar vele hoveniers aan het werk waren. Zelfs in de middenberm van de weg was een sprinklerinstallatie, het was één groot mooi aangelegd park tot aan Grosse Pt. Shores. Daarna begon de "gewone" wereld weer, en daar verblijf ik ... bij St. Claire Shores linksaf naar Roseville.

Reacties

Reacties

truusdevries1948@gmail.com

Ik verval in herhaling, maar weer een prachtig verslag
Echt genieten voor jou maar ook voor je volgers x

wtc

xx

Ellen & Richard

Fijn om te horen dat je weer lekker hebt gefietst. Detroit laatst gezien om tv, die stad is helemaal failliet na vertrek auto industrie. Spijtig he. Nou, 'ride on' en heel veel plezier bij je familie. Dikke knuffel van ons.

Roel

Hoi Gert, fijn om te lezen dat je de knop weer hebt weten om te zetten en weer met positieve zin aan het vervolg van je mooie reis bent begonnen. Het was weer een mooi verhaal en mooie foto's!!
Hou vol vriend en we kijken weer uit naar je volgende verhaal.
Groetjes van ons ....

Claudia

Fijn om te lezen dat alles weer voorspoedig loopt en je nog steeds veel lieve mensen onderweg tegenkomt en spreekt! Xxx

Claudia

Wel grappig trouwens. Anja en Danny zitten op dit moment ook in Amerika en waren eergisteren in Canada en zitten nu in Boston

Riet

Wat een ervaringen! Dat moet je thuis nog maar eens rustig allemaal doorlezen. Je zal verbaasd zijn over jezelf. Ik bewonder je doorzettingsvermogen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!