100dagenopdefiets.reismee.nl

De laatste fietsdag; 105/100 Nyack - NEW YORK CITY!!

Nyack - NEW YORK CITY!!! 65,5 km (tot. 6253,4 km) en 592 hm (tot. 44282 hm)
Toen ik vanochtend opstond was het besef er nog steeds niet helemaal dat dit mijn laatste fietsdag zou zijn, nog een paar kilometer en dan zou het klaar zijn. Daarom begon ik zoals ik de meeste ochtenden ben begonnen, even de berichten kijken op m'n tablet, douchen, alle tassen weer inpakken, m'n fiets weer volhangen, aankleden en nog even ontbijten. En ook vandaag pas tegen een uur of half 10 vertrokken, lekker rustig aan. Nog even door de Mainstreet van Nyack gefietst en daarna langs de 'goudkust' van Nyack met een paar prachtige huizen aan de Hudson River. Na nog enkele klimmetjes door de bossen in het Tallman Mountain State Park zou ik volgens mijn GPS verder gaan langs de rivier over een bospad. Maar toen ik bij dat pad kwam leek het mij niet verstandig deze te nemen, ik kreeg de indruk dat ik de eerste zou zijn in de afgelopen 5 jaar. De eerste meters waren al overwoekerd door planten en de gaten in het pad maakte het er ook niet aantrekkelijker op. Daarom maar gewoon verder gegaan op highway 9W, een vrij drukke weg met op de meeste stukken gelukkig wel brede 'shoulders', waar ook weet-ik-niet-hoeveel racefietsers gebruik van maken. En deze weg bracht mij ook in New Jersey, staat nummer 15 waar ik doorheen kom. Een paar kilometer verderop kwam ik bij de George Washington Bridge waar ik de Hudson River overging en in één keer in de drukte stond. Maar toen ik de brug opfietste was opeens het besef er ... ik was er ... ik heb het gedaan ... ik heb het gehaald ... ik ben in New York. Op dat moment heb ik hardop gejuicht! even rustig adem gehaald en in het midden van de brug even naar de wolkenkrabbers gekeken. Na de redelijke rust van de afgelopen tijd kwam ik nu op mijn fiets in een miljoenenstad met al zijn drukte, schitterend. Terwijl ik het in de afgelopen 3 maanden zoveel mogelijk heb proberen te ontwijken, vond ik het nu heerlijk om daar te fietsen. Eerst ben ik naar Central Park gegaan en daar doorheen gefietst, daarna slalommen door het drukke verkeer weer richting de Hudson River waar een redelijk goed fietspad langs loopt. Bij het 9/11 Monument geweest, en ook weer weggestuurd omdat je daar niet met je fiets mag komen. Daarna een goed plekje gezocht om een foto te maken van mijn fiets en mijzelf met het Vrijheidsbeeld op de achtergrond, maar die is toch net even te ver weg voor een mooie foto. Toen doorgegaan naar de Brooklyn Bridge, weer even zigzaggend door het verkeer, en de brug opgefietst. Ik moet zeggen, dat vond ik toch wel heel speciaal, waarom nu precies kan ik niet verklaren, maar dat hoeft denk ik ook niet. Ongeveer halverwege uiteraard weer de nodige foto's genomen en laten nemen, en na een momentje van genieten weer de stad in gefietst. Het zijn een paar zinnen, maar alles bij elkaar heb ik een paar uur door de stad gefietst, ik vond het fantastisch. Het voelde goed ... mijn fietsreis is compleet en beëindigd!! Ik heb mijn doel bereikt ... maar belangrijker voor mij was de reis er naar toe!!

Ik vind het ontzettend leuk dat jullie mij op mijn reis hebben gevolgd en wil jullie dan ook bedanken voor de aardige, opbeurende, vriendelijke, leuke en alle andere reacties. Dank!!

In 105 dagen heb ik 6.253,5 kilometer gefietst, heb ik 44.282 hoogtemeters gemaakt, heb ik door Oregon, Idaho, Montana, Wyoming, Colorado, Kansas, Missouri, Illinois, Kentucky, Indiana, Ohio, Michigan, Ontario (Canada), New York, Pennsylvania en New Yersey gefietst, heb ik 3 lekke banden gehad, heb ik 2 keer mijn ketting vervangen, heb ik 4.283 foto's gemaakt, heb ik een aantal stukken overgeslagen, heb ik goede beslissingen genomen, heb ik snipperdagen genomen, heb ik op 1 dag 188,4 kilometer gefietst, heb ik met mijn fiets op 3489 meter hoogte gestaan, heb ik records verbroken, heb ik regen gehad, heb ik sneeuw gehad, heb ik hagel gehad, heb ik het koud gehad, heb ik het warm gehad, heb ik genoten, heb ik stuk gezeten, heb ik doorgezet, heb ik gehuild, heb ik gelachen, heb ik veel leuke mensen ontmoet, heb ik mijn familie in Canada ontmoet, heb ik zo ontzettend veel gezien, heb ik ... heb ik nog zoveel meer, maar bovenal ... heb ik het geluk dat ik dit mocht doen, heb ik het geluk dat Marjon mij die ruimte gunt, heb ik gewoon geluk ...!!

Reacties

Reacties

Claudia

Lieve Gert, je kunt inderdaad super trots zijn op jezelf en dit pakt niemand je ooit meer af!!! Het zijn onuitwisbare herinneringen en je hebt het maar mooi geflikt! Ik wens jullie nog een hele fijne tijd in New York en een dikke kus ?

erwin

Dikke proficiat! Goed gedaan!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!